En-to-tre-NU! – Fire undervisningsforløb


En-to-tre-NU!
Fire undervisningsforløb med afsæt i En-to-tre-NU! af Jesper Wung-Sung, Dansklærerforeningens Forlag, 2001.

Af Christina Bausager Jensen og Jens Raahauge.

I disse undervisningsforløb findes refleksioner, analyser, konkrete arbejdsforslag, ideer til supplerende litteratur og baggrundsviden. Målet med forløbene er at give eleverne indsigt i: Hvordan fortæller henholdsvis romanen og filmen En-to-tre-NU! sin historie?

Du kan hente fire forskellige forløb/oplæg til klassens arbejde med bogen og filmen. 

Der er det lange og store forløb til jer, der skal til at læse romanen og se filmen. Så er der de tre korte oplæg, hvor det første er til jer, der har set filmen og efterfølgende skal læse romanen. Andet oplæg er til jer, der har læst romanen og nu skal se filmen, og tredje oplæg er til jer, der kun ser filmen og ikke har læst romanen.

Målgruppe: 7.-10. klasse


Download det lange undervisningsforløb
En-to-tre-NU! Et undervisningsmateriale.
 

Download de korte oplæg
Oplæg 1 -  Du har set filmen En-to-tre-NU! – og skal læse Jesper Wung-Sungs roman.

Oplæg 2 - Du har læst Jesper Wung-Sungs En-to-tre-NU! - og skal se filmen.

 

© Dansklærerforeningens Forlag. Kopiering må finde sted efter gældende aftale med Copydan.