DANSK

Teori og praksis i danskundervisningen
DANSK formidler aktuelt fagligt og teorier og praksisbaserede erfaringer der kan bidrage som inspiration til undervisningspraksis i danskfaget i hele grundskolen.

DANSK indeholder temaartikler, debat og seneste nyt om Dansklærerforeningens aktiviteter for folkeskolelærere og lærerstuderende der er medlemmer af Dansklærerforeningen.

DANSK har et oplag på 6.000 og har 600 lbby-særnumre. Tidsskriftet udgives på Dansklærerforeningens Forlag og udkommer fire gange årligt (marts, juni, oktober og december).

ISSN 2446-1598


Læs nyeste nummer af DANSK – eller læs tidligere udgaver.

DANSK 2/2017 - Det digitale i dansk
DANSK handler denne gang om det digitale i dansk og om digitaliseringen af skolen. Hvad er egentlig digital læring og digital dannelse, og kan man overhovedet bruge de begreber fornuftigt?
Og så er vi stolte af at kunne præsentere et helt nyt essay fra De Gyldne Laurbær-vinder Merete Pryds Helle!
Læs DANSK 2/2017


TEMAER OG UDGIVELSESDATOER FOR 2017:
Nr. 1: Mundtlighed og oplæsning
– Udkom 5. marts 2017
Nr. 2: Det digitale i dansk – ”Det digitale i dansk” – Udkom 16. juni 2017
Nr. 3: Børne- og ungdomslitteratu– Udkommer 6. oktober 2017
Nr. 4: Ord og billeder – Udkommer 10. december 2017