Bliv medlem i dag og få masser af fordele – læs mere
Mødet med en ung gymnasieelev, en ung frivillig, en ung underviser eller en ung forfatter er møder med stemmer, der giver indsigter i at være ung i forskellige kontekster, og med temaet UNG er indgangen til dette nummer af Dansknoter at ‘tænke ungt’ i forhold til emner, problemstillinger, skribenter og kunstner.
Motiverne bag at vælge UNG som tema er spørgsmål, som vi nok alle i vores branche interesserer os for, og som vi dagligt møder i medierne, i vores undervisningsjob, på lærerværelset eller i litteraturen.
Hvad optager de unge?
Hvordan får vi dem til at interessere sig for vores fag? Hvilken rolle spiller teknologi og sociale medier i unges liv som i skolen?
Hvilke værdier og styrker kendetegner ungdommen?
Hvilke udfordringer har de?
Hvad læser de unge – og hvilken rolle spiller danskfaget og danskundervisningen i deres ungeliv – og senere liv?
Spørgsmålene belyses på forskellig vis af dette nummers bidragsydere.
God læselyst!
>Læs lederen i Dansknoter 3/2024 (pdf)