Dialog og lytning i undervisningen

Dialog og lytning i undervisningen

Tilbage

Dialog og lytning i undervisningen

Formålet med kurset er at blive inspireret til, hvordan vi didaktiserer en undervisning, der styrker dialogen og mundtligheden i danskundervisningen.

På kurset møder du underviserne fra gymnasiet og forskere, der adresserer udfordringen med at få eleverne til at indgå i dialoger med underviseren og med klassekammerater.  

  • Anni Nielsen og Cæcilie Damgaard Ketil Hejl fra Filosofi i Skolen holder oplæg om mundtligheden i klasserummet og introducerer værktøjer, der faciliterer mundtlighed
  • Cecilie Ruby Tolstrup holder oplæg om Shared reading i et analogt rum med inddragelse af eksempler
  • Johanne Helbo Bøndergaard skitserer teoretiske perspektiver på lytning og giver bud på, hvordan lytning i undervisningen kan rammesættes
  • Fagkonsulenterne Sara Krogh og Nicolai Rekve Eriksen holder oplæg om, hvordan det står til med mundtlighed, dialog og lytning i danskfaget på gymnasiet

Målgruppe: Dansklærere på hhx, htx, eux, stx og hf

Ditte Bøgh Vindbjerg
Kontakt

Ditte Bøgh Vindbjerg 
dvi@rybners.dk