Forside / Undervisningsforløb / Undervisningsforløb – Ungdomsuddannelse / Et livtag med både tro, håb og kærlighed – DANSK TAKEAWAY

Et livtag med både tro, håb og kærlighed – DANSK TAKEAWAY

Undervisningsforløb – Ungdomsuddannelse
  • Forfatter: Katja Marie Rønnike, Underviser i dansk og fransk på Gentofte HF

I disse mistrivselstider, hvor der tales og skrives meget om de unges trængsler, diagnoser og stress, fik jeg i efteråret lyst til at starte et helt nyt forløb med overskriften ’Tro, håb og kærlighed’. Tanken bag forløbet er, at det først og fremmest skal være opbyggeligt i den forstand, at det gerne må puste optimisme og i bedste fald livsmod ind i klasseværelset, når vi sammen går på opdagelse i de tre abstrakte dyder ’tro, håb og kærlighed’. Forløbet er i høj grad tænkt som en fælles undersøgelse af disse tre dyder, og elevernes personlige reaktioner på de tekster, vi ser og læser, står derfor højt på dagsordenen.

- Katja Marie Rønnike, underviser i dansk og fransk på Gentofte HF

Forløbet er sat til at vare 12 moduler á hver 90 minutter.


DANSK TAKEAWAY
Vores medlemsblad DANSKNOTER bringer i hvert nummer, under emnet DANSK TAKEAWAY, øvelser, forløb og ideer fra lærer til lærer, som du kan tage direkte med ud i din egen undervisning. Har du selv lyst til at bidrage, skal du skrive til kristoffer.kildelund@gmail.com som er ansvarshavende i redaktionen på DANSKNOTER. >Se alle DANSK TAKEAWAY her.

Læs mere

Beskrivelse

Information

  • Emner: DANSK TAKEAWAY – fra lærer til lærer
  • Forfatter: Katja Marie Rønnike, Underviser i dansk og fransk på Gentofte HF