MEN VI KAN SÅ MEGET MERE
Undervisningsforløb til den dannelsesorienterede danskundervisning med udgangspunkt i fælles mål.
Dansklærerforeningen iværksatte i 2015-16 en produktion af undervisningsforløb hvor dannelsesperspektivet er i centrum. Forfatterne er dansklærere der med kritiske briller arbejder med målstyringen og her deler deres gode ideer til forløb. Alle forløb er grundigt bearbejdede og kvalitetssikrede af Dansklærerforeningen.
Fred og ingen fare – fare og ingen fred
Lyrikforløb til 4.-6. klasse
Af Tina Redemann og Mette Bjerg, lærere på Fredensborg Skole og Rungsted Skole
Forløbet har til hensigt at pirre børnenes nysgerrighed til at eksperimentere med sprog – og kvalificere dem til at benytte lyrikkens virkemidler. Barndommen sættes i fokus, og ved at sammenstille 3 tekster skal eleverne forholde sig til deres egen barndom og reflektere over børn med andre livsvilkår.
© Dansklærerforeningens Forlag. Kopiering må finde sted efter gældende aftale med Copydan.