DANSK

Teori og praksis i danskundervisningen
DANSK formidler aktuelt fagligt og teorier og praksisbaserede erfaringer der kan bidrage som inspiration til undervisningspraksis i danskfaget i hele grundskolen.

DANSK indeholder temaartikler, debat og seneste nyt om Dansklærerforeningens aktiviteter for folkeskolelærere og lærerstuderende der er medlemmer af Dansklærerforeningen.

DANSK har et oplag på ca. 6.000 og har 600 lbby-særnumre. Tidsskriftet udgives på Dansklærerforeningens Forlag og udkommer fire gange årligt (marts, juni, oktober og december).

ISSN 2446-1598


Læs nyeste nummer af DANSK – eller læs tidligere udgaver.

DANSK 4/2019 - Elevers fremstillinger
Årets sidste nummer af DANSK er fyldt med ord om ord. Vi er stolte af at kunne præsentere vores læsere for et nummer fyldt med stærke artikler om elevfremstillinger. Glæd jer til også en ny interessant forskningsartikel om effekten af en funktionelt orienteret grammatik- og skriveundervisning. Der er dog meget mere at give sig i kast med i dette nummer, så slå benene op og slå om på næste side og synk ned i ordene.
Læs DANSK 4/2019 

 

TEMAER OG UDGIVELSESDATOER FOR 2019:
Nr. 1: Festskrift – Jens Raahauge fylder 75 år – Udkom 3. marts 2019
Nr. 2: Hvad blev der af undervisning? – Udkom 2. juni 2019
Nr. 3: Børne- og ungdomslitteratur – Udkom 6. oktober 2019
Nr. 4: Elevers fremstillinger – Udkommer 8. december 2019