Læs og brænd på

Læs og brænd på

Inspiration til en levende litteraturundervisning
Af Jens Raahauge
ISBN: 
9788779967960
Målgruppe: 
Grundskolelærere og læreruddannelsen

**GULE TILBUD**
(Gælder til og med 20. januar 2020)

OBS! Du kan købe alle de eksemplarer, du vil.

Læs og brænd på henvender sig til lærere og lærerstuderende og alle andre der har brug for at blive inspireret til den levende litteraturundervisning.

Levering 1-3 dage
Kr. 10,00
Medlemspris: Kr. 10,00 (gælder kun på ét eksemplar)
Alle priser er ekskl. moms

Beskrivelse

Yderligere info

Anmeldelser

Læs og brænd på er en inspirerende lille bog om levende litteraturundervisning og om centrale perspektiver på meningen med at undervise i litteratur i skolen i dag.

I en række korte og causerende tekster beretter Jens Raahauge om ideer, oplevelser og erfaringer med litteraturundervisningen hentet fra et langt liv som lærer. Her er skarpe pointer at hente i forhold den levende litteraturundervisning overfor målstyringens læs, forstå og hak af-pædagogik.

Bogen er et must, når den levende litteraturundervisning skal på skemaet.

I serien findes Giv bøgerne din stemme, Dyrk dansk derude og Bevar os vel af samme forfatter.   


I serien GAMLE PÆDAGOGER på den2radio.dk kan I høre Jens Raahauge, i en samtale med Egon Clausen, fortælle om danskundervisningen i skolen.
Udsendelsen kan høres her på den2radio.dk

ISBN: 
9788779967960
Antal sider: 
48
Årstal: 
2016
Forlag: 
Dansklærerforeningens Forlag
Uddannelse
INDSKOLING
MELLEMTRIN
UDSKOLING
Læreruddanner
Vægt: 
0.13
Anmeldelser: 

" ... Denne lille bog minder om en pamflet. Pamfletten er kort og defineres ofte som et stridsskrift skrevet ind i en aktuel sammenhæng, men denne tekst er uden den satiriske snert, som ofte karakteriserer genren. Bogens synsvinkler er alternativer til målstyringens læs, forstå og hak af-pædagogik. Men den er langt mere end det. Den er en fornem kombination af stor teoretisk viden, praktisk erfaring med danskundervisning og en glæde ved oplevelsen af skønlitteraturen sammen med eleverne i undervisningens fællesskab - et samvær, hvor børnene tages alvorligt.
... Debatten om dansk som dannelsesfag og kritikken af den overdrevent målstyrede undervisning bør fortsætte på et teoretisk plan, men skal denne kritik have betydning i praksis, er eksempler på undervisningsforløb afgørende. Set i denne sammenhæng viser denne bog vejen."
(Helge Christiansen, folkeskolen.dk, 25. maj 2016)
Se anmeldelsen på folkeskolen.dk