Bliv medlem i dag og få masser af fordele – læs mere
Læseoplevelser handler om at skabe rammerne for elevernes møde med litteraturen, så den opleves og mærkes. Der er fokus på litteraturens sanselige appel og elevernes mulighed for at få æstetiske oplevelser gennem læsning og kreativt involverende aktiviteter. Bogen indeholder en kort men grundig introduktion til ny viden og tendenser fra forskningen i læselyst og litteraturdidaktik, samt en række konkrete undervisningsaktiviteter, der stimulerer læselyst, læseoplevelser og læsekultur, og som er lige til at bruge i undervisningen.
Du kan finde arbejdsark til bogen under fanen Ekstramateriale.
Læseoplevelser henvender sig til undervisere i indskolingen og på mellemtrinnet, dansk- og læsevejledere samt studerende på læreruddannelsen.
Titlerne i Bedst til dansk-serien har til formål at levere grundlæggende viden og konkrete ideer til en tidssvarende, motiverende og fagligt funderet undervisning inden for relevante danskfaglige områder. Bøgerne er udarbejdet i et tæt parløb mellem dygtige teoretikere og erfarne praktikere. De enkelte bøger i serien er rettet mod et eller flere trin, fra grundskolens indskoling til ungdomsuddannelserne. Bedst til dansk-serien henvender sig til undervisere i grundskolen og på ungdomsuddannelserne, samt studerende på læreruddannelsen.