Bliv medlem i dag og få masser af fordele – læs mere
© DANSKLÆRERFORENINGENS FORLAG.
KOPIERING MÅ FINDE STED EFTER GÆLDENDE AFTALE MED TEKST & NODE.
Denne tekst beskriver et kort forløb, der bruger litteraturen til at lade eleverne reflektere over og dele deres oplevelser af coronakrisen. Forløbet strækker sig over fem undervisningslektioner, der bevæger sig fra det receptive til produktive; fra læsning af aktuel corona-poesi til selvskrevne digte om emnet. Kulminationen er udfærdigelsen og ’udgivelsen’ af en kollektivt forfattet digtantologi.
- Sonja Barfod Lund ph.d., underviser, Christianshavns Gymnasium & Nicklas Freisleben Lund ph.d., postdoc, Syddansk Universitet
DANSK TAKEAWAY
Vores medlemsblad DANSKNOTER bringer i hvert nummer, under emnet DANSK TAKEAWAY, øvelser, forløb og ideer fra lærer til lærer, som du kan tage direkte med ud i din egen undervisning. Har du selv lyst til at bidrage, skal du skrive til kristoffer.kildelund@gmail.com som er ansvarshavende i redaktionen på DANSKNOTER. >Se alle DANSK TAKEAWAY her.