Mundtlige tekster

Mundtlige tekster

I klasserummet
Af Sylvi Penne & Frøydis Hertzberg, oversat af Allan Poulsen, dansk forord af Pernille Hargbøl Madsen
ISBN: 
9788772110837
Målgruppe: 
Lærere og lærerstuderende

Bogen ser på, hvad god undervisning i mundtlighed er, og på hvordan elever kan arbejde med at udvikle deres mundtlige kompetencer. Henvendt til lærere og lærerstuderende.

Levering 1-3 dage
Kr. 199,00
Medlemspris: Kr. 149,25 (gælder kun på ét eksemplar)
Alle priser er ekskl. moms

Beskrivelse

Yderligere info

Anmeldelser

Mundtlige tekster i klasserummet ser på, hvad god undervisning i mundtlighed er, og på hvordan elever kan arbejde med at udvikle deres mundtlige kompetencer. Bogen er opdelt i tre dele. Del I tager udgangspunkt i forskning med fokus på mundtlighed i et pædagogisk perspektiv. Del II redegør for forudsætninger for vellykket arbejde med mundtlighed. Del III tilbyder et stort udvalg af opgaver og undervisningsideer.

Oversat fra norsk af Allan Poulsen og med dansk forord af Pernille Hargbøl Madsen. Primært henvendt til lærere og lærerstuderende.

Se uddrag fra bogen.

ISBN: 
9788772110837
Antal sider: 
152
Årstal: 
2019
Forlag: 
Dansklærerforeningens Forlag
Uddannelse
INDSKOLING
MELLEMTRIN
UDSKOLING
Studerende
Læreruddanner
Vægt: 
0.43
Anmeldelser: 

”En norsk bog om mundtlige tekster i klasserummet er blevet oversat til dansk. Tak for det. Den får en fast plads på mit skrivebord.
 […] ”Mundtlige tekster” leverer en forståelsesbaggrund for de helt konkrete tiltag. Her er både: ”Her er problemet - her er årsagen - her er, hvad man kan gøre ved det”. Og det er netop den treenighed, som gør bogen yderst anvendelig. Den skal i hvert fald have en central placering på mit skrivebord, så den kan minde mig om at tage strukturen og kravene ved hornene og levere en ordentlig, brugbar undervisning i mundtlighed efter sommerferien.”

(Folkeskolen.dk, 16. august 2019. Af Alice Buchhave Nørlem) ►Læs hele anmeldelsen på folkeskolen.dk


"Det er en meget fagligt velfunderet og inspirerende udgivelse, som klæder sin Læser godt på til at kunne undervise i mundtlighed. Bogen er velskrevet og præsenterer mange ideer til arbejdet med mundtlighed, som udskolingslærere nemt kan inddrage i egen undervisningspraksis. […] Bogen anbefales til lærerbiblioteker, Læreruddannelsens samlinger samt folkebiblioteker i uddannelsesbyer."
(DBC, juni 2019. Af Henrik Munch Jørgensen )
Læs hele materialevurderingen (pdf)