Bliv medlem i dag og få masser af fordele – læs mere
© DANSKLÆRERFORENINGENS FORLAG.
KOPIERING MÅ FINDE STED EFTER GÆLDENDE AFTALE MED TEKST & NODE.
Forløbet sætter J.P. Jacobsens naturalistiske novelle ”Pesten i Bergamo” (1888) i relation til coronakrisen og behandlingen af epidemier som litterært motiv.
Forløbet er baseret på Sugata Mitras SOLE-koncept, hvor undervisningen foregår i Self-Organizing Learning Environments, og eleverne besvarer store spørgsmål vha. internettet. Alle arbejdsspørgsmål, opgaver og muligheder for perspektivering er udarbejdet i et format, der lægger op til selvstudie og fjernundervisning.
- Morten Mølgaard Pedersen, cand.mag. i engelsk og dansk fra Aarhus Universitet. Efter 10 års undervisning på STX arbejder han nu som selvstændig kulturformidler, freelance skribent og workshopleder med bloggen inkshed.dk.
DANSK TAKEAWAY
Vores medlemsblad DANSKNOTER bringer i hvert nummer, under emnet DANSK TAKEAWAY, øvelser, forløb og ideer fra lærer til lærer, som du kan tage direkte med ud i din egen undervisning. Har du selv lyst til at bidrage, skal du skrive til kristoffer.kildelund@gmail.com som er ansvarshavende i redaktionen på DANSKNOTER. >Se alle DANSK TAKEAWAY her.