Sæt læsespor 1

Sæt læsespor 1

Læsestrategier og fiktive tekster
Af Mette Teglers
ISBN: 
9788761661456
Målgruppe: 
7.-10. klasse

Et indbydende elevmateriale med fokus på læsestrategier og fiktionstekster særligt målrettet udskolingen (7.-10. klasse).

Levering 1-3 dage
Kr. 179,00
Medlemspris: Kr. 134,25 (gælder kun på ét eksemplar)
Alle priser er ekskl. moms

Beskrivelse

Yderligere info

Anmeldelser

Ekstramateriale

I Sæt læsespor 1 er der fokus på læsekompetence. Eleverne skal læse og nærlæse fiktionstekster og i den forbindelse afprøve forskellige læsestrategier og teknikker, der kan styrke deres forståelse af teksterne.

I 6 kapitler gennemgås en række genrer inden for fiktion, og kapitlerne er tænkt som eksemplariske forløb, som viser hvordan eleverne kan arbejde med en fiktionstekst ved hjælp af læsestrategier og teknikker.

Som afrunding på hvert kapitel skal eleverne evaluere deres oplevelse og brug af læsestrategier, og mellem hvert kapitel sættes der spot på typiske karakteristika for fiktionsgenren. Her skal eleverne med læreren som det gode eksempel arbejde i dybden og få styrket deres brug af læsestrategier.

Forfatteren Mette Teglers modtog Politikens Undervisningspris 2014. Læs mere.
 
Digital lærervejledning
Kort digital lærervejledning til Sæt læsespor 1 kan downloades her.

ISBN: 
9788761661456
Antal sider: 
104
Årstal: 
2013
Forlag: 
Dansklærerforeningens Forlag
Uddannelse
UDSKOLING
Vægt: 
0.36
Anmeldelser: 

”Vi har fået et kvalificeret materiale til brug i arbejdet med fiktionstekster i de ældste klasser i folkeskolen. Det er et godt tekstvalg og gode eksemplariske forløb til arbejdet hen mod målet, nemlig en bedre læsekompetence. Materialet kan varmt anbefales.” (Læsepædagogen nr. 1/2014. Af Bente Bruun Jensen).

"Bogens forløb er eksemplariske og skal vise eleven, hvordan man arbejder med fiktion. Mange af de strategier, der præsenteres, er absolut anvendelige i flere faglige sammenhænge, fordi eleverne bevidstgøres om deres læseforståelse. "Sæt læsespor - Læsestrategier og fiktive tekster" er veldisponeret, læsevenlig og et materiale, der kan føre lærere og elever sikkert omkring alt det, man skal vide for at blive en god læser." (folkeskolen.dk., 3. oktober 2013. Af Bente Qvist Okholm).
Læs hele anmeldelsen på folkeskolen.dk