Sæt spor i tiende. Lærerguide

Sæt spor i tiende. Lærerguide

Af Birgitte Therkildsen, Birthe Christensen, Lise Stadelund
ISBN: 
9788779968882
Målgruppe: 
10. klasse

Sæt spor i tiende er en grundbog til 10. klasse. Eleverne skal arbejde med otte fokuserede forløb, der nuancerer danskfagets mange faglige områder, og gør eleverne klar til de skriftlige og mundtlige prøver.

Levering 1-3 dage
Kr. 379,00
Medlemspris: Kr. 284,25 (gælder kun på ét eksemplar)
Alle priser er ekskl. moms

Beskrivelse

Yderligere info

Anmeldelser

Webmateriale

Sæt spor i tiende er målrettet danskundervisningen i 10. klasse. Materialet består af en grundbog til eleverne og en lærerguide til læreren. Elevbogen består af otte faglige forløb og en opslagsdel. De otte forløb er struktureret efter en tredeling: Indgang, tilgang og overgang. Eleverne guides ind i mål for de enkelte forløb, temaer, genrer og faglige områder. Dernæst præsenteres de for tilgange, faglige begreber, tekster og andet stof og udfordres i eget arbejde med at undersøge, fortolke, vurdere, søge mere viden, præsentere og diskutere. Afslutningsvist møder de skriftlige og mundtlige opgaver, der mimer de formuleringer og udfordringer, som eleverne møder ved prøverne. Efter hvert forløb skal eleverne arbejde med et overbliksskema, hvor de udfylder og reflekterer over mål, temaer, perspektiveringsmuligheder og andre iagttagelser, der er relevante at gemme.

Den tilhørende lærerguide består af to dele. Dels en generel introduktion til danskarbejdet i 10. klasse og de muligheder, som arbejdet med elevbogen tilbyder, og dels en mere detaljeret omtale af de enkelte kapitlers fokus, stof og opgaver samt suppleringsmuligheder.

Se uddrag fra Elevbogen.
Se uddrag fra Lærerguiden.


 

ISBN: 
9788779968882
Antal sider: 
72
Årstal: 
2017
Forlag: 
Dansklærerforeningens Forlag
Uddannelse
UDSKOLING
Vægt: 
0.30
Anmeldelser: 

”Jeg er meget begejstret for materialets progression i opgaverne fra det helt nære til den komplekse verden omkring os. Opgaverne er spændende og forskelligartede og tager udgangspunkt i elevernes egen hverdag, hvad enten det er 1. kapitel, hvor eleverne enkeltvis eller i grupper skal undersøge forskellige portrætter, tale om hvordan de tjekker andre mennesker ud, hvordan de oplever selfiekulturen, skal producere et selfieportræt med supplerende mikrotekst, interviewe en klassekammerat og skrive en portrætartikel, skal udarbejde et CV samt reflektere over, hvordan de præsenterer sig selv og andre. Eller om de som i et af de sidste kapitler skal diskutere og argumentere for, om to lyrikeksempler er kunst, og om kunst har betydning for deres hverdag. Her er stof nok til at medvirke til at gøre 10. klasse til et værdifuldt uddannelsesår for de unge.”
(Læsepædagogen nr. 4/2018. Af Lene René Nielsen)
Læs hele anmeldelsen (pdf)

Her kan du hente overbliksskemaet til Sæt spor i tiende.
Download overbliksskema (pdf)

Her kan du hente pdf af skriveprocessen fra Sæt spor i tiende.
Download skriveprocessen (pdf)