Stavning i grundskolen - Hvad gør vi?

Stavning i grundskolen - Hvad gør vi?

Ny revideret udgave
Af Grete Borregaard
ISBN: 
9788772110585
Målgruppe: 
Grundskolelærere og læreruddannelsen

NY REVIDERET UDGAVE! (Juni 2018)
Indgår i efterårets bogpakke 2018

Stavning i grundskolen sætter fokus på stavning og på den udfordring, der ligger i at få teori og praksis til at hænge sammen. Den har til hensigt at støtte og inspirere læreren.

Tilbage til oversigten med nyheder.

Levering 1-3 dage
Kr. 185,00
Medlemspris: Kr. 138,75 (gælder kun på ét eksemplar)
Alle priser er ekskl. moms

Beskrivelse

Yderligere info

Anmeldelser

NY REVIDERET UDGAVE! (Juni 2018)

Stavning i grundskolen forsøger med udgangspunkt i mellemtrinnet at give et overblik over, hvilke emner der skal indgå i staveundervisningen, og den synliggør nogle af de problemstillinger, man som lærer må forholde sig til.

Stavning i grundskolen

  • gennemgår lovgrundlaget for staveundervisningen
  • inddrager nyere forskning på staveområdet
  • gennemgår modeller for skrive- og staveundervisning
  • beskriver forholdet mellem læsning og skrivning
  • kommer ind på, hvad der opfattes som god staveundervisning
  • inddrager pædagogiske overvejelser vedr. planlægning, differentiering, organisering og evaluering af staveundervisningen
  • indeholder overvejelser og konkrete forslag til, hvordan staveundervisningen kan gribes an.

Stavning i grundskolen henvender sig til lærere i grundskolen og lærerstuderende.

Se uddrag fra "Stavning i grundskolen - Hvad gør vi?" 
 

Tilbage til oversigten med nyheder.

ISBN: 
9788772110585
Antal sider: 
136
Årstal: 
2018
Forlag: 
Dansklærerforeningens Forlag
Uddannelse
INDSKOLING
MELLEMTRIN
Studerende
Læreruddanner
Vægt: 
0.39
Anmeldelser: 


"Det er en velstruktureret udgivelse, som giver undervisere og lærerstuderende den faglige ballast til at kunne undervise i stavning på mellemtrinnet. En oplagt grundbog til faget dansk på læreruddannelsen.
[…] Bogen erstatter den tidligere udgave og anbefales til lærerbiblioteker samt til læreruddannelsernes samlinger, hvor den er oplagt at arbejde med i faget dansk. Det vil desuden være oplagt at have bogen på hylden på folkebiblioteker i uddannelsesbyer."

(DBC, Materialevurdering, 29. oktober 2018. Af Henrik Munch Jørgensen)
Læs hele anmeldelsen (pdf)