Bliv medlem i dag og få masser af fordele – læs mere
Undervisning i dansk som andetsprog præsenterer en række centrale emner inden for fagområdet og belyser nogle af de problemstillinger, der knytter sig dertil. Formålet med bogen er at skabe en fagligt velfunderet ramme for udvikling og planlægning af andetsprogspædagogisk praksis. Bogen er delt op i fire overordnede områder: 1. Generelle perspektiver på klasserumspraksis, sproglig diversitet og andetsprogstilegnelse, 2. Historisk udvikling af undervisningsmetoder og teoretiske grundantagelser om andetsprogstilegnelse med fokus på kommunikativ sprogundervisning og aktuelle tendenser, 3. Andetsprogspædagogisk praksis: Introduktion til centrale fagområderne lytning, mundtlighed, læsning, skrivning og feedback, samt 4. Andetsprogsundervisningen på tværs af fag.
Bogen klæder dig godt på til at støtte flersprogede børn, unge og voksnes læring. Bogen kvalificerer dig desuden til at vurdere og begrunde didaktiske valg ud fra et andetsprogsperspektiv.
Undervisning i dansk som andetsprog henvender sig til lærerstuderende, undervisere, vejledere og andre interesserede, der arbejder professionelt med dansk som andetsprog.