Bliv medlem i dag og få masser af fordele – læs mere
Lyd er en modalitet i mange af danskfagets tekster og indholdsområder, ligesom det at lytte og det at udtrykke sig mundtligt er væsentlige kompetencer i alle skolens fag og i tilværelsen i øvrigt. Bogen Lyd i dansk indeholder en kort men grundig introduktion til det at arbejde med lyd i danskundervisningen samt en række konkrete undervisningsaktiviteter, der understøtter elevernes læring ift. at producere og analysere lyd samt det at lytte med et fagligt udbytte.
Lyd i dansk henvender sig til undervisere på mellemtrinnet og i udskolingen samt studerende på læreruddannelsen.
Titlerne i Bedst til dansk-serien har til formål at levere grundlæggende viden og konkrete ideer til en tidssvarende, motiverende og fagligt funderet undervisning inden for relevante danskfaglige områder. Bøgerne er udarbejdet i et tæt parløb mellem dygtige teoretikere og erfarne praktikere. De enkelte bøger i serien er rettet mod et eller flere trin, fra grundskolens indskoling til ungdomsuddannelserne. Bedst til dansk-serien henvender sig til undervisere i grundskolen og på ungdomsuddannelserne, samt studerende på læreruddannelsen.